Thursday 24 June 2021

Open atelier weekend Arnhems Buiten 26 en 27 juni

Aankomend weekend 26 en 27 juni is er Open Atelierweekend op Arnhem Buiten. Tijdens dit weekend laat ik recent werk zien, vooral schilderwerk, maar ook foto's.

Begin 2020.
Aanvankelijke een klein beetje aangestoken door de Coronaopruimwoede vond ik een stapel oude stroken papier.
Het verlangen naar de einder groeide. Als ik niet naar zee kon dan maakte ik hem zelf wel. De stroken papier transformeerden in kuststroken. In gedachte had ik de plekken waar ik was geweest aan de kust met; met name in Bretagne en Noorwestspanje. Ik gebruikte de schetsen en foto's die ik had gemaakt maar al schilderend liet ik de vormen steeds meer vanzelf ontstaan door op heel nat papier te werken en de inkt te laten lopen en met verf te spatten.
Toch ontstonden als vanzelf de rotsen en eilandjes uit mijn herinnering.
Als ik op het dak van het atelier pauzeerde was de lucht blauwer, ijler en helderder dan ooit waardoor ik mij aan zee waande.
De dichtbundel van Willem Hessels "Het randgebied" zorgde voor meer inspiratie. Als ik het even niet meer wist las ik een gedicht en dat raakte vaak precies de goede snaar waardoor ik weer even verder kon. 









No comments:

Post a Comment